18 Δεκεμβρίου, 2005

Πράσινο Φως


Τα πιο ΧΡΩΜΑΤΙΣΤΑ

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
από

τον MoSeS


ΝΥΧΤΑ. Στη βιτρίνα ενός μεγάλου συνοικιακού καταστήματος γυναικείων ρούχων, η Χρύσα (φοιτήτρια 19 ετών) και η Φιλιώ (παλαίμαχη πωλήτρια στο κατάστημα 57 ετών), έχουν επιφορτιστεί με την αγγαρεία της αλλαγής της βιτρίνας στο τέλος της βάρδιας τους. Από τη μικρή εσοχή μπαίνουν φορτωμένες με τα ρούχα και τα αντικείμενα για την αλλαγή.

ΦΙΛΙΩ

(προσπαθεί να χωρέσει σε μια αγκαλιά τις χριστουγεννιάτικες γιρλάντες)

Αμάν ρε παιδάκι μου. Τόσο στολίδι ούτε το μπερντέ του Καραγκιόζη να στήναμε!

ΧΡΥΣΑ

Ναι πολλά είναι!

ΦΙΛΙΩ

Για δώσε ένα χεράκι με τα ρούχα για τις κούκλες! Αντε μάτια μου!

ΧΡΥΣΑ

(Σπρώχνει μέσα στη βιτρίνα ένα καλάθι με τα ρούχα και τα αξεσουάρ και το ακουμπά δίπλα στα στολίδια που άφησε ανάκατα η Φιλιώ στο δάπεδο).

Ορίστε και η μαυρίλα!

(κοιτάει το σωρό στο καλάθι)

ΦΙΛΙΩ

Επισημότης παιδί μου. Ρεβεγιόν και κομμωτήριο στην τρίχα και μου πάνε σαν τις χήρες!

ΧΡΥΣΑ

Ε, με τόσο μαύρο θα χρειαστούμε όλες τις γιρλάντες του μαγαζιού. Και εάν...

ΦΙΛΙΩ

Κοίτα! Εγώ ντύνω πατ-κιουτ και φεύγω κούκλα μου! Δεν θα κάτσω να φτιασιδώσω το αφτιασίδωτο!

ΧΡΥΣΑ

Και όμως ρε Φιλιώ, έχουμε κάτι καλά κομμάτια μέσα. Να τα βάζαμε εδώ να άνοιγε η ψυχή του κόσμου! Όλο τα ίδια και τα ίδια!

ΦΙΛΙΩ

ΚΟΙΤΑ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑΑΑΑ ΣΟΥ! Δεν με βλέπεις εμένα που έφαγα τα νιάτα μου στο όρθιο και στο ‘θέλετε βοήθεια’?

(καθώς είναι με το καλσόν σηκώνει τη φούστα της να δείξει τους κιρσούς της)

Ακούγεται ένα επιδοκιμαστικό σφύριγμα από το απέναντι πεζοδρόμιο. Η Φιλιώ σκύβει πάνω στο φωτισμένο τζάμι

ΦΙΛΙΩ

Α να χαθείς παλιόπαιδο! Στη μάνα σου βρε?

ΧΡΥΣΑ

Ωχ! Ο Αργύρης!

ΦΙΛΙΩ

Το ξέρεις το καλόπαιδο με τις μπύρες?

ΧΡΥΣΑ

Ο πρώην... (αμήχανα) Πάω να φέρω τα ρούχα από μέσα. Απόψε θα βάλουμε ΟΛΟ το ουράνιο τόξο στη βιτρίνα!

ΦΙΛΙΩ

Καλέ, μην φέρεις τίποτα άλλο! Τα έχουν περασμένα στο κουμπιούτερ!

ΧΡΥΣΑ

ΚΟμπιούτερ Φιλιώ! ΚΟ!

ΦΙΛΙΩ

ΚΟΥμπιούτερ! Ξέρω εγώ! Αφού έχει κουμπιά!

ΧΡΥΣΑ

Μόνο το δικό μου κουμπί δεν βρήκε ο άχρηστος!

Η Χρύσα φέυγει και επιστρέφει νευρικά με μια αγκαλιά πολύχρωμα ρούχα.

ΦΙΛΙΩ

Ακόμη εδώ είναι! Πίνει κι άλλες μπύρες και καπνίζει!

ΧΡΥΣΑ

Πάρε και τα μωβ και τα πορτοκαλί και το λιλά παλτό!

ΦΙΛΙΩ

Κάτσε βρε Χρύσα! Πρώτα το εσώρουχο! Φέρε ένα από τα κοραλιά βρακιά.

ΧΡΥΣΑ

Σωμόν είναι. Όπως ο σολωμός...γαλλικά

ΦΙΛΙΩ

Μωρέ σολωμός-ξεσολωμός, αυτός μας κοιτάει σαν χάνος! Κοίτα! Πήρε από τον Πακιστανό δίπλα ένα φουλάρι σιέλ και το ανεμίζει!


ΧΡΥΣΑ

Φέρε τη σιελ μπλούζα με τη στάμπα να τη βάλουμε από πάνω!


ΑΡΓΥΡΗΣ (δείχνοντας)

ΣΤΗ ΚΟΥΚΛΑ ΔΙΠΛΑ ΒΑΛΤΕ ΤΟ ΚΙΤΡΙΝΟ ΜΠΛΟΥΖΑΚΙ!

ΣΑΝ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΚΟΥΚΛΑ ΣΤΗΝ ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!


ΧΡΥΣΑ

Πού είναι το κίτρινο?

ΦΙΛΙΩ (γελώντας πνιχτά)

Αχχχ μ’ αρέσει που δεν τον υπολογίζεις!

Η κούκλα ντύνεται σύμφωνα με τις επιταγές του Αργύρη.

ΑΡΓΥΡΗΣ

ΟΤΑΝ ΣΕ ΕΧΑΣΑ ΣΒΗΣΑΝΕ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ!

ΦΙΛΙΩ

Τον μπαγάσα! Και έχει και γούστο!

Και οι τρεις υπόλοιπες κούκλες ντύνονται σύμφωνα με τις επιταγές του Αργύρη που πηγαινοέρχεται ανεμίζοντας τα φουλάρια του Ινδού.

ΧΡΥΣΑ

Κοίτα! Μου έφτιαξε τη διάθεση!

ΦΙΛΙΩ

Η βιτρίνα ή το παιδί που ξεροσταλιάζει στο κρύο?

ΧPΥΣΑ

Δεν έχουμε πράσινο ρε Φιλιώ! Λείπει το πράσινο!

ΦΙΛΙΩ

Πές του να φέρει ένα ριχτάρι απ’ τον Ινδό!

ΧΡΥΣΑ

Αφού δεν μιλιόμαστε πιά!

ΦΙΛΙΩ

Τα μάτια άλλα λένε! ΑΡΓΥΡΗΗΗΗΗΗΗ. Ένα πράσινο παιδί μου! Ας είναι και τσόλι! Μόνο έτσι θα ηρεμήσει η αφεντιά της!

Ο Αργύρης βγάζει το μπουφάν γελώντας. Μαζεύει τα άδεια κουτιά από τις μπύρες και πλησιάζει στη βιτρίνα που λάμπει στα χρώματα. Η Φιλιώ του ανοίγει και η Χρύσα τον κοιτά αποσβολωμένη. Ο Αργύρης αφήνει τον πράσινο σωρό από τα μεταλλικά κουτιά μέσα στη βιτρίνα και κερνά τα κορίτσια της δουλειάς μια φρέσκια μπύρα.

6 σχόλια:

nonplayer είπε...

Πολύ καλή θεματική ακολουθία! Το χάνεις κατά τη γνώμη μου σε ένα μόνο σημείο, εκεί που λές για το ΚΟΥμπιούτερ. Επίσης πολύ καλή εναλλαγή χαρακτήρων!

MoSeS είπε...

Τα ίδια άκουσα και από τη 'δασκάλα' για το ΚΟΥ... Μμμμμ σα να'χετε δίκιο! Να είσαι καλά για την παρότρυνση στρατηγέ μου!

nonplayer είπε...

Ξέρω πως νιώθεις για το ΚΟΥ. Πιστεύεις πως είχες μια πολύ καλή ιδέα, που όμως δεν βρήκε ανταπόκριση και σου τη σπάει που σου λένε να την αλλάξεις. Όμως θυμίσου ότι κάθε συγγραφική δραστηριότητα κουβαλάει μαζί της και την απόρριψη κομματιών που νιώθουμε πολύ πετυχημένα. Το έζησα κατά κόρον στο διδακτορικό.
Κράτα και μην ξεχνάς ότι το υπόλοιπο είναι σχεδόν τέλειο!!!

Idάκι είπε...

Έξυπνο, γλυκό, μελαγχολικό, ρεαλιστικό και ανθρώπινο.

Προσωπικά γέλασα με το ΚΟΥ αλλά μετά έπρεπε να ξαναπιάσω το νήμα, ίσως να δούλευε καλύτερα σε μακρύτερο διάλογο ή νωρίτερα :)

Congrats!!

Neilys είπε...

Αχ αυτά τα κουμπιούτερ...χεχε Τι επίθετο έχει η κυρία είπαμε; Φατσέα;

MoSeS είπε...

@idού: αχ μας κακομαθαίνετε αδμίνα! Θα σας περιμένω με τα θερμαινόμενα καθίσματα στο el ven!

@giorgie: επίθετα δεν έχουν. Απλά υπάρχει ένα επιπλέον παιχνίδι: Χρύσα-Αργύρης (χρυσό - ασημί) έτσι για να γίνει ακόμη πιο Technicolor! Πες μου αν μπεις στο 4 να σε SMSάρω!