13 Δεκεμβρίου, 2005

Πλεϊμπάκ


Η πρώτη μου 'σεναριακή άσκηση' στο course 'διαλογικού σινεμά' με θέμα: 'O/H X βρίσκει στο δρόμο μια πεταμένη τσάντα. Περιγράψτε τη σκηνή όπου ο/η Χ και ένα οικείο του/της πρόσωπο μιλούν αμέσως μετά.' Σχολιάστε ελεύθερα!!! ;-)




Νύχτα.
Ο Σωτήρης με μαύρο κουστούμι τρέχει προς ένα Fiesta που έχει παρκάρει αδέξια με τα αλάρμ να αναβοσβήνουν. Η Ζηνοβία με παλτό πάνω από ένα μάλλον φθηνό μαύρο φόρεμα τον κοιτά στιγμιαία καθώς μπαίνει στο αυτοκίνητο αφού πρώτα πετάξει στο πίσω κάθισμα ένα σκούρο σάκο.

(Εσωτερικό αυτοκίνητο)
ΖΗΝΟΒΙΑ (κουρασμένα)
Έχουμε αργήσει..Πήρε δυο τηλέφωνα ο Τάσος. Τα στήσανε.

ΣΩΤΗΡΗΣ
‘Ελα καλα είμαστε (κοιτάει το ρολόι στο καντράν)
Μέχρι να έρθει το ζευγάρι, να φάνε και να κόψουν τούρτες εχουμε καμιά ώρα ακόμα

ΖΗΝΟΒΙΑ (εκνευρισμένα)
Σωτήρη, οι καλεσμένοι τρώνε και ΕΣΥ συμφώνησες να πω τα ελαφρά ΠΡΙΝ να κόψουν την τούρτα...Μα δεν σε νοιάζει τίποτα?
(βήχει καθώς υψώνει τον τόνο της φωνής)

ΣΩΤΗΡΗΣ (τρυφερά)
Κρύωσες?

ΖΗΝΟΒΙΑ
Με κυνήγαγε τρεις μέρες και σκάει απόψε. Να δω τι φωνή θα βγάλω με την κωλοτύχη μου!

ΣΩΤΗΡΗΣ
Σώπα ρε Ζίνα, αφού...

ΖΗΝΟΒΙΑ (τον διακόπτει-φωνάζει)
Σου είπα εκατό φορές ΜΗΝ να μη με φωνάζεις έτσι... Η μόνη δουλειά που έκανες σαν ατζέντης ήταν να κόψεις τ’όνομά μου ...Κι αυτό να θυμίζει την άλλη τη Ζίνα!

ΣΩΤΗΡΗΣ
Χαιδευτικά το είπα...

ΖΗΝΟΒΙΑ
Δεν τα θέλω εγώ τα χάδια. Δουλειές θέλω κύριε! Όχι να σκοτώνομαι τα Σάββατα σε γάμους-ξεπέτες και τις Δευτέρες να’ μαι ξανά πάνω από το τηλέφωνο... Ώρες-ώρες σκέφτομαι το μαγαζί στο χωριό...Τι στο διάολο ήθελα και μπλέχτηκα εδώ? (βήχει ξανά)

ΣΩΤΗΡΗΣ
(κοιτάει πλάγια και ικετευτικά)
Μην το λές αυτό ρε Ζηνοβία. Μέχρι τη Σαρακοστή έχουμε τρεις μήνες με αυτά και μετά σου κλείνω τη δουλειά το καλοκαίρι στο Ξυλόκαστρο. Αφού δώσαμε τα χέρια...

ΖΗΝΟΒΙΑ
Ούτε ένα αμάξι δεν έχεις αξιωθεί να πάρεις και σε πάω εγώ με πυρετό και μου λες για Ξυλόκαστρα? Πώς θα κατεβαίνω εκεί, πες μου?...Κι αυτό το CD. Απορώ πώς το έβγαλα με εσένα στην παραγωγή!

ΣΩΤΗΡΗΣ
Είδες οι γάμοι? Αντε και στα δικά μας! (κοιτάει το φόρεμά της και μετά το κουστούμι πάνω του) ‘Ετοιμοι είμαστε!

ΖΗΝΟΒΙΑ
(κοιτάει μπροστά οδηγώντας βλοσυρή)
Άστα αυτά! Πάλι τα ίδια? Πώς πάμε ξέρεις? Ή θα σε αφήσω στ’ αμάξι να πάρω κανα ταξί. (γελάει κουρασμένα)

ΣΩΤΗΡΗΣ
Δώσε μου το νούμερο του Τάσου να ρωτήσω από πού κόβουμε για Tζιτζιφιές

ΖΗΝΟΒΙΑ (με έκπληξη)
Δεν το έχεις στο κινητό σου?
(γυρίζει και τον κοιτάει)

ΣΩΤΗΡΗΣ
Το έχω στην ατζέντα μου... Όχι πάνω μου

ΖΗΝΟΒΙΑ
(φωνάζει)
Ατζέντης ΧΩΡΙΣ ατζέντα! Μωρέ... (ειρωνικά)

ΖΗΝΟΒΙΑ
Σωτήρη ΤΕΛΕΙΩΣΕ. (βήχει έντονα) Απόψε δεν θα πω τίποτα. Δεν ΜΠΟΡΩ ρε παιδί μου. Πάω να πέσω στο κρεβάτι. Θα τραγουδήσω ξανά μόνο για την πάρτη μου κι ας είναι στο χωράφι με τις ελιές!

ΣΩΤΗΡΗΣ
(φέρνει βιαστικά το σάκο στα γόνατά του)
Κοίτα τι βρήκα!
(Η Ζηνοβία κοιτά με απορία καθώς ανοίγει το φερμουάρ)

ΣΩΤΗΡΗΣ
Θα την πέταξε κάνας Μαύρος φουκαράς που τον πήραν στο κυνήγι. (ψαχουλεύει τα CD με τα χέρια)

ΣΩΤΗΡΗΣ (τρυφερά)
‘Εψαχνα να βρω αυτό..(κρατάει στα χέρια ένα CD). Για αυτό και σε έστησα.

ΣΩΤΗΡΗΣ
«Αλλόκοτη πορεία». Εδώ είσαι Ζηνοβία!

ΖΗΝΟΒΙΑ
Μέχρι και τα μαύρα είναι απούλητα…

ΣΩΤΗΡΗΣ
(βάζει το CD στο Player και πατά το κουμπί μέχρι το 9)
Εσύ ανοιγόκλεινε το στόμα! Θα μιλήσω με τα παιδιά στο κέντρο και κανείς δεν θα πάρει πρέφα. ‘Ελα! Πάμε με το ‘Ζωή μιας άλλης’.

(από ηχεία CD Player: Θα σε πάρω να φύγουμε,
σ' άλλη γη, σ' άλλα μέρη /
που κανένα δεν ξέρουμε και κανείς δεν μας ξέρει...)*


Η Ζηνοβία ξεσπά σε κλάματα. Ο Σωτήρης κοιτάει έξω αμίλητος. Το Fiesta στρίβει κάτω από μια μεγάλη πράσινη πινακίδα
‘ΛΑΜΙΑ 220’.



--------------------------------------------------------------
* Γ. Σπάρτακος-Α. Σακελλάριος (1944)

8 σχόλια:

nonplayer είπε...

Και γαμώ τα σεναριάκια! Να σου πω, η άσκηση έλεγε να μιλάνε για άσχετο θέμα, ή για το γεγονός πως βρέθηκε μια τσάντα; Βέβαια εσύ το συνδέεις πολύ καλά, απλά ρωτάω αρχικά πως ήταν.

Το άλλο που θέλω να σχολιάσω έιναι ότι έχεις αποδώσει πολύ καλά το μαλαγάνα ατζέντη που έχει μια λύση για όλα!

MoSeS είπε...

Η άσκηση είναι στη σκηνή που μιλούν για τη τσάντα! Βασικά ήταν και για να 'ψυλλιαστούμε' το κρυμμένο 3ο πρόσωπο (κάτοχος τσάντας). Στο δικό μου βέβαια ήταν ένας μαύρος φουκαράς, απλά η ιδέα του λάθος Track μου είχε καρφωθεί τόσο που ΕΠΡΕΠΕ να το γράψω!
(έχουμε μόλις 5 ημέρες για κάθε άσκηση)
Thanx για τα καλά σου λόγια! Αυτή τη βδομάδα θα το κάνω πιοοοο colourful! :P

Ανώνυμος είπε...

Excellent!
Για jambolayah κτλ. βλ. σχόλιο στο προηγούμενο.
xx

Idάκι είπε...

Τελικά η αναμονή ανταμοίφθηκε.. τόσον καιρό περιμένω να δω τι κάνεις πια στο εργαστήρι!!

Ο διάλογος δίνει πάρα πολλά στοιχεία για τους χαρακτήρες χωρίς υπερβολική έκθεσή τους (πχ. ατέλειωτους μονολόγους), αποκαλύπτει συναισθήματα, την ουσία της σχέσης των χαρακτήρων, και μοιάζει φυσικός και αβίαστος.

Μπορούσα να τον ακούσω να παίζεται, στο μυαλό μου... Δεν μπορώ να δώσω παραπάνω έπαινο από αυτό!!

(για κάποιο λόγο, από μια Helena Bonham Carter στο πιο ελληνικό + σκυλέ της, και τον Ιεροκλή Μιχαηλίδη - δεν έχω ιδέα πώς προέκυψαν αυτοί!)

MoSeS είπε...

IDou μου νά'σαι καλά! Το ΄φυσικό και το αβίαστο' κρύβει βασανιστικές ώρες για τη σωστή λέξη, μουσικότητα, ροή, αργκό κ.ο.κ.
Χαίρομαι που τό έπλασες σε εικόνες. Αυτό σημαίνει ότι κάτι έκανα τελικα...

Ανώνυμος είπε...

kale mou anthrope, boro na 'paixo' ton mauro otan tha to 'girisete'? lol I had no idea you can write so well (psemata to ixera!)- ... kai se anotera kai sidoma...
PS paraklisi: oxi allo "AUTI I NYXTA MENEI" pls

Loucretia είπε...

Οριστε κι ο δικος μου διαλογος:

Χ
"Βρηκα μια τσαντα"

Α
"Ποιο περιοδικο την ειχε προσφορα;"

(τελος διαλογου)

MoSeS είπε...

Louc, μ' αρέσει η μινιμαλιστική σου προσέγγιση σε καταστάσεις καθημερινής τρέλλας!
Αλλά, έχω και 21/2 σελίδες να γεμίσω... Μήπως με Αrial Black 186 ειμαι εντάξει???